Sociologai: šventinį stresą patiria 93 proc. lietuvių, jį įveikti padeda išmanūs sprendimai ir patarimai

Kalėdų periodas daugeliui reiškia ne vien dovanas ir laiką su artimaisiais, bet ir stresą – net 93 proc. lietuvių per šventes teigia jaučiantys padidėjusią įtampą. Tvarkomasi su tuo skirtingai: beveik pusė Lietuvos žmonių laiką taupo dovanų apsipirkimą perkeldami į internetą, o trečdaliui vis dar artimesnė konsultacija su profesionalu akis į akį, rodo „Bitė Lietuva“ užsakymu tyrimų bendrovės „Spinter“ atlikta Lietuvos gyventojų apklausa.

Dovanų ir streso metas

„Iš visų apklausos dalyvių vos 7 proc. Lietuvių teigia, kad jiems streso per Kalėdas nekelia niekas – tai rodo, jog viena ar kita forma su tokia problema susiduria absoliuti dauguma žmonių“, – apklausos duomenis komentuoja „Spinter“ vadovas Ignas Zokas.

„Streso temą pasirinkome sąmoningai – ir kitose šalyse atliekami tyrimai patvirtina, jog kiekvienu Kalėdų laikotarpiu žmonės jaučia vis daugiau įtampos. Pavyzdžiui, Amerikos psichologijos asociacijos tyrimo duomenimis, tai būdinga daugiau kaip trečdaliui amerikiečių. Lietuvoje ši tendencija, deja, dar ryškesnė“, – sako „Bitė Lietuva“ rinkodaros direktorius Arūnas Mickevičius.

Lietuvos gyventojams išskirtini du pagrindiniai streso sukėlėjai: nežinojimas, ką dovanoti bei sudėtingas dovanos ieškojimas. Į klausimą „kokie veiksniai švenčių metų kelia daugiausiai streso?“ 35 proc. respondentų atsakė „sugalvoti tinkamą dovaną“, 32 proc. rinkosi „rasti dovaną už tinkamą kainą“. Dešimtadalis apklaustųjų pasirinko „laiko perkant dovanas stygių“, panašus skaičius lietuvių streso šaltiniu nurodo patį „pirkimo ir siuntimosi procesą“.

A. Mickevičius pabrėžia, kad „tie prekės ženklai, kurie nori klientus aptarnauti geriausiai, privalo reaguoti į žmonių poreikius ir siūlyti sprendimus, kurie šventinio apsipirkimo laikotarpį palengvintų.“

Laiką taupo technologijų dėka

Šių metų pabaigoje atlikta apklausa rodo, kad geriausiai stresą įveikti daugeliui Lietuvos žmonių padeda internetas, kadangi dovanos randamos neišėjus iš namų – šį atsakymo variantą iš visų streso mažinimo būdų pasirinko daugiausiai – net 45 proc. gyventojų. Kas penktas apklausos dalyvis atsakė, kad kalėdinę įtampą padeda suvaldyti profesionali konsultacija ir tik kas ketvirtas poreikio su kalėdiniu stresu kovoti nejaučia.

„Ne vienerius metus augant išmaniųjų įrenginių rinkai ir platėjant internetinių parduotuvių pasiūlai, kodinis žodis buvo „paprastumas“ – nors turėjome platų, prie reiklių vartotojų poreikių priderintą asortimentą, vis tik pirkėjams buvo lengviau savo kojomis nueiti į parduotuvę, nei laviruoti tarp skirtingų apmokėjimo sistemų ar registracijų. Šiandien matome, kad investuojant į vartotojo patirtį, prisitaikant prie individualių jo poreikių ir lengvinant apsipirkimo procesą, internetinis dovanų pirkimo kanalas kasmet auga“, – tendenciją aiškina A. Mickevičius.

Įdomu tai, jog internetu dovanų dažniau ieško moterys ir vidutinio amžiaus (36-45 m.) pirkėjai, o štai vyrai labiau linkę apsipirkti klausdami parduotuvės darbuotojų patarimo.

Technologijų įsigalėjimą mūsų kasdienybėje patvirtina ir kiti „Spinter“ apklausos duomenys, iliustruojantys, kiek daug išmaniųjų prietaisų kasdien naudojame. Tad dažniau interneto pagalba apsiperkame dar ir todėl, kad padidėjus technologijų prieinamumui įprantame joms patikėti vis daugiau ir daugiau kasdienių užduočių.

„Net trečdalis Lietuvos gyventojų teigia nuolat naudojantys bent tris prie interneto prijungtus prietaisus, o dar trečdalis jų turi ir daugiau. 27 proc. respondentų reguliariai naudoja du tokius įrenginius, 29 proc. tris, 18 proc. keturis ir net 11 proc. šešis ir daugiau“, – pasakoja I. Zokas.

„Įdomu pastebėti ne tik patį faktą, jog dauguma mūsų naudojasi aibe skirtingų prietaisų, bet ir tai, kad patys įrenginiai yra tarp geidžiamiausių dovanų – vos 31 proc. respondentų teigia kitąmet neketinantys pradėti naudotis nauju išmaniuoju įrenginiu“, – sako A. Mickevičius.

Po eglute rasti tikisi išmaniuosius

Apie naujų išmaniųjų įrenginių pirkimo planus paklausti respondentai pateikė kiek netikėtą favoritą – po 20 proc. atsakančiųjų paminėto išmaniojo telefono antroje vietoje rikiuojasi išmanusis laikrodis, kuriuo naudotis pradėti planuoja kas šeštas Lietuvos gyventojas. Tai nauja tendencija – išmanieji laikrodžiai pirmą kartą pralenkė iki šiol gana populiariais laikytus planšetinius kompiuterius ir net televizorius.

„Vos atėjęs į rinką išmanusis laikrodis gana greitai prigijo, tą patvirtina ir mūsų pardavimų duomenys. Didžiausią vertę klientai mato eSIM suteikiamose galimybėse, kai ant riešo telpa visos svarbiausios telefono funkcijos, kurias turint visai nebūtina kaskart prireikus kišenėse ieškoti mobiliojo. Dar daugiau, mobilųjį galima apskritai pamiršti namuose sportuojant lauke, nepasiėmus iš automobilio, arba, kaip nutinka dar dažniau – išsikrovus mobiliojo baterijai. Prognozuojame, kad 2020-ieji bus dar didesnio išmaniųjų laikrodžių populiarėjimo metai“, – komentuoja „Bitės“ rinkodaros direktorius

„Įdomu pastebėti, kad Lietuvoje išmaniąsias naujoves, regis, geriau priima moterys, mat jos ne tik dažniau renkasi pirkti internetu, bet ir didesnė dalis jų norėtų atsinaujinti savo išmanųjį telefoną. Galime juokauti, kad apklausa gana aiškiai parodo, kokią dovaną pirkdami moteriai Kalėdoms turite statistiškai didesnę tikimybę išrinkti teisingai“, – pastebi „Spinter“ vadovas I. Zokas.

Reprezentatyvi gyventojų apklausa atlikta lapkričio 19-29 dienomis, joje dalyvavo 1010 respondentų iš visos Lietuvos.

Apie „Bitė Lietuva“
„Bitė“ kuria patikimą, greitą ir išmanų tinklą. Ir tuo pačiu rūpinasi, kad kvapą gniaužiančios technologijų galimybės neliktų vien inovacijų konferencijose, o būtų nuolat naudojamos kasdienybėje. Todėl „Bitė“, išmaniuosius sprendimus darydama tokiais paprastais ir patogiais, kasdien lengvina savo klientų gyvenimą.

Daugiau informacijos:
Jaunius Špakauskas
„Bitė Lietuva“ Korporatyvinių reikalų ir ryšių su visuomene vadovas
+37068266188, Jaunius.Spakauskas@bite.lt

Gaukite pasiūlymą

Mane domina: