INFORMACIJA APIE ATITIKTĮ PRIEINAMUMO REIKALAVIMAMS

Įžanga

UAB „Bitė Lietuva“ / SIA „Bite Latvija“ (BITĖ) rūpinasi visais savo klientais ir siekia užtikrinti, jog teikiamos paslaugos būtų patogios, aiškios ir prieinamos kiekvienam vartotojui. Mums svarbu, kad kuo daugiau klientų, atsižvelgiant į jų individualius poreikius, galėtų visapusiškai naudotis mūsų siūlomomis paslaugomis. Vadovaudamiesi Europos prieinamumo akto1 (EAA) ir jį įgyvendinančių teisės aktų2 reikalavimais, dedame didžiausias pastangas užtikrinti, kad mūsų teikiamos paslaugos atitiktų nustatytus prieinamumo standartus, o reikalinga informacija būtų lengvai pasiekiama ir suprantama.

Šiuo pranešimu skelbiame, kaip mūsų teikiamos paslaugos atitinka EAA ir jį įgyvendinančių teisės aktų reikalavimus ir kaip šie reikalavimai yra įgyvendinami praktikoje.

 

Bitės teikiamos paslaugos ir susijusios paslaugos, kurioms taikomi prieinamumo reikalavimai 
PaslaugaAprašymas
Asmenų tarpusavio ryšio paslaugos (telefono skambučiai, trumposios žinutės)Tai BITĖS teikiamos elektroninių ryšių paslaugos, leidžiančios galutiniams naudotojams tiesiogiai bendrauti tarpusavyje, pavyzdžiui, telefonu skambinant ar siunčiant trumpąsias (SMS) žinutes. 
Interneto prieigos paslaugos Tai BITĖS teikiamos elektroninių ryšių paslaugos, suteikiančios galutiniams naudotojams galimybę prisijungti prie viešojo interneto ir naudotis interneto ryšiu. 
Audiovizualinės žiniasklaidos paslaugos Tai BITĖS, bendradarbiaujant su AS „Go3 Baltics” (toliau – Go3 Baltics), teikiamos palydovinės bei internetinės televizijos paslaugos, suteikiančios galutiniams naudotojams galimybę žiūrėti televizijos kanalų programas, dokumentinį, animacinį, naujienų, sporto turinį bei filmus. 
Elektroninė komercija Tai BITĖS prekių ar teikiamų paslaugų siūlymas ir pardavimas per interneto svetaines ar BITĖS savitarną. 
Susijusios paslaugos  Tai BITĖS teikiamos pagalbinės paslaugos, susijusios su pagrindinėmis paslaugomis, pavyzdžiui, klientų aptarnavimas internetu, telefonu, el. paštu ar gyvai, suteikiant informaciją ar techninę pagalbą. 
Daugiau informacijos apie BITĖS teikiamas paslaugas, jų aprašymą bei veikimą galima rasti čia.  

 

PASLAUGŲ PRIEINAMUMAS

Bendrieji reikalavimai paslaugų prieinamumui

Žemiau nurodyti reikalavimai taikomi visoms BITĖS teikiamoms paslaugoms: 

ReikalavimasĮgyvendinimas
Užtikrinimas teikiant BITĖS paslaugas naudojamų gaminių prieinamumas BITĖ teikdama paslaugas kartu nesuteikia gaminių – vartotojai juos įsigyja arba nuomojasi atskirai3. Vis dėlto, pateikdama rinkai gaminius, reikalingus naudotis paslaugomis (pvz., telefonus), BITĖ veikia kaip platintoja ar importuotoja. Vykdydama platintojui / importuotojui taikomas pareigas, BITĖ įsitikina, kad šie gaminiai atitinka taikomus prieinamumo reikalavimus. 
BITEI teikiant su jos teikiamomis paslaugomis susijusią informaciją, ji pateikiama: Visa svarbiausia su BITĖS paslaugomis susijusi informacija pateikiama interneto svetainėse bite.lt / bite.lv ir labas.lt (Interneto svetainės). BITĖ užtikrina, jog šiose svetainėse dauguma informacijos yra prieinama pagal jai taikomus prieinamumo reikalavimus: 
a) daugiau nei viena jusle atpažįstamu būdu; 

Savo Interneto svetainėse BITĖ yra įdiegusi EqualWeb įskiepį, kuris įgalina vartotoją keisti spalvas, kontrastą, naudotis klaviatūra ar ekrano skaitytuvu.

EqualWeb įskiepis yra skirtas pagerinti interneto svetainės prieinamumą žmonėms su įvairiomis negaliomis ar sutrikimais. Jis padeda užtikrinti atitiktį tarptautiniams prieinamumo standartams, tokiems kaip WCAG ir ADA, sudarydamas galimybes naudotis turiniu visiems vartotojams.

Su paslaugomis susijusi informacija įprastai yra pateikiama tekstu, o jei yra vaizdo įrašų – galima pasirinkti subtitrus ar tekstinę versiją. Tokiu būdu BITĖ užtikrina, kad turinys būtų prieinamas visiems vartotojams su skirtingais poreikiais.

 

Išankstinio apmokėjimo paslaugos LABAS naujos pakuotės turi iškilų QR kodą, kurį lengva apčiuopti asmenims, turintiems regos negalią, ir jį nuskaičius patekti į labas.lt interneto svetainę. 

b) suprantamai;

BITĖ informaciją apie savo teikiamas paslaugas vartotojams pateikia kuo paprastesniu ir lengviau suprantamu būdu. Interneto svetainėse naudojama aiški ir paprasta kalba, stengiamasi vengti techninių terminų.

Jei vartotojui prireikia papildomo paaiškinimo arba šis neranda reikalingos informacijos, jis gali kreiptis pagalbos per bite.lt interneto svetainėje įdiegtą dirbtinio intelekto pokalbių įskiepį Intercom.

Tais atvejais, kai BITĖS vertinimu tam tikra informacija atrodo pernelyg sudėtinga, vartotojams pateikiamos alternatyvos – trumpesni paaiškinimai ar santraukos. Tokiu būdu siekiama užtikrinti, kad paslaugos būtų suprantamos ir prieinamos kuo platesniam vartotojų ratui. 

c) taip, jog galėtų būti suvokiama; Informacija Interneto svetainėse pateikiama aiškiai ir naudojant loginę seką, kad vartotojai lengvai rastų reikiamą turinį bei jis būtų lengvai suvokiamas. Taikoma nuosekli struktūra, aiškūs pavadinimai ir skyriai. Animacijos bei automatiškai besikeičiantis turinys naudojami tik minimaliai, o esant tokiam turiniui, naudotojui suteikiama galimybė jį pristabdyti arba visiškai sustabdyti. 
d) tokiu tekstiniu formatu, kuris leidžia ją konvertuoti į kitus formatus; Informacija pateikiama tokiu formatu, kuris leidžia ją lengvai pritaikyti skirtingiems naudotojų poreikiams. BITĖ vengia bet kokių techninių sprendimų, kurie ribotų galimybę konvertuoti turinį į kitus formatus, pavyzdžiui, garsinį. Siekiama, kad informacija būtų pasiekiama įvairiomis pagalbinėmis technologijomis ir netaptų kliūtimi naudotojui. 
e) įskaitomu šriftu: tinkamo dydžio, pakankamo kontrasto, su pritaikytais tarpais tarp raidžių, eilučių ir pastraipų; Informacijai pateikti naudojami aiškūs šriftai, pakankamas kontrastas ir paprastas, vartotojui suprantamas kalbos stilius. Interneto svetainėse įdiegti įrankiai leidžia naudotojui įsijungti padidinto kontrasto režimą bei kitas skaitomumą gerinančias funkcijas. 
f) alternatyviu būdu/išdėstymu, kuomet teikiamas netekstinis turinys;Informacija įprastai pateikiama tekstiniu formatu, siekiant užtikrinti jos lengvą suvokimą ir prieinamumą visiems naudotojams. Tuo atveju, kuomet pateikiami vaizdo įrašai, naudotojams sudaroma galimybė pasirinkti subtitrus arba peržiūrėti tekstinę turinio versiją. Tokiu būdu siekiama užtikrinti, kad vizualinė medžiaga būtų suprantama ir pasiekiama ir tiems, kurie turi klausos sutrikimų ar renkasi tekstinį informacijos pateikimą. 
g) pateikiama nuosekliai, suprantamai ir taip, kad būtų galima ją naudoti bei pasiekti ilgą laiką.Informacija pateikiama aiškia struktūra, nuosekliai ir suprantamai. Interneto svetainių turinys kuriamas taip, kad naudotojui būtų lengva rasti reikiamą informaciją. Turinys palaikomas ir atnaujinamas, o specialiosios sutarties sąlygos visuomet pateikiamos vartotojui patvarioje laikmenoje, siekiant užtikrinti ilgalaikį pasiekiamumą. 
BITĖS Interneto svetainės, mobiliosios programos ir kitos skaitmeninės paslaugos turi būti prieinamos, aiškios ir lengvai naudojamos visiems vartotojams. 

Visi skaitmeniniai sprendimai, įskaitant Interneto svetaines, pritaikyti įvairių poreikių turintiems naudotojams. Įdiegtas EqualWeb įskiepis leidžia keisti kontrastą, spalvas, naudotis klaviatūra ar skaitytuvu, įjungti subtitrus ar pasirinkti tekstinę informaciją.  

EqualWeb įskiepis yra skirtas pagerinti Interneto svetainių prieinamumą žmonėms su įvairiomis negaliomis ar sutrikimais. Jis padeda užtikrinti atitiktį tarptautiniams prieinamumo standartams, tokiems kaip WCAG ir ADA, sudarydamas galimybes naudotis turiniu visiems vartotojams.

Informacija BITĖS Interneto svetainėse pateikiama aiškia struktūra ir paprasta kalba. Sprendimai kuriami taip, kad svetainės būtų prieinamos ir patogios kuo didesniam ratui vartotojų – atsižvelgiant į jų poreikius. Šiuo metu Bitė aktyviai vykdo darbus, siekdama užtikrinti, kad mobiliosios Bitės ir Labas savitarnų programėlės būtų kuo labiau prieinama vartotojams, įskaitant asmenis su negalia. 

Kai įmanoma, BITĖS pagalbos centrai (pvz., skambučių ar techninė pagalba) turi pateikti informaciją apie paslaugų prieinamumą ir suderinamumą. Ši informacija taip pat turi būti pateikiama prieinamu formatu. Vartotojų aptarnavimas prieinamas įvairiais būdais – telefonu, el. paštu, tiesioginiu pokalbiu (virtualus asistentas arba gyvas konsultantas) bei gyvai prekybos salonuose, kuriuos rasti galima daugelyje miestų. Komunikacija užtikrinama tiek raštu, tiek balsu, atsižvelgiant į vartotojų poreikius. Interneto svetainėse taip pat veikia BITĖS įdiegtas dirbtinio intelekto pokalbių įskiepis Intercom, kuris prieinamas klaviatūros naudotojams, o išankstiniai pasirinkimo scenarijai padeda greitai gauti atsakymus apie paslaugų prieinamumą ir jų suderinamumą su pagalbinėmis technologijomis. Į visus BITĖS salonus lengvai gali patekti klientai, turintys judėjimo negalią, kadangi visur yra užtikrintas fizinis priėjimas.  10-yje didžiausių BITĖS salonų yra įrengti taktiliniai takai, kilnojamo aukščio stalai, indukcinės kilpos, taip pat prieinamos gestų kalbos vertimo paslaugos. BITĖS konsultantai suteiks visą reikiamą informaciją bei pagalbą.  

Specialieji reikalavimai paslaugų prieinamumui

Žemiau nurodytoms BITĖS paslaugoms greta bendrųjų reikalavimų taikomi ir tam tikri papildomi prieinamumo reikalavimai:

Tarpusavio ryšio paslaugos
ReikalavimasĮgyvendinimas
Turi būti galimybė balso ryšį papildyti realiuoju laiku perduodamu tekstu Bitės tinkle įdiegtas RTT (angl. real-time texting) funkcionalumas leidžia vartotojui balso skambučio metu rašyti tekstą, kurį pašnekovas gauna realiuoju laiku. Ši funkcija padeda užtikrinti prieigą prie balso ryšio paslaugų asmenims, turintiems klausos ar kalbėjimo sutrikimus. Pažymėtina, jog šio funkcionalumo realus panaudojimas priklauso nuo vartotojo turimo galinio įrenginio, kurio gamintojas turi būti įdiegęs ir suteikęs prieigą prie atitinkamo funkcionalumo. 
BITĖS teikiamos paslaugos turi gebėti palaikyti įvairiapusį ryšį, kuomet balso ryšys papildomas vaizdo medžiaga BITĖS tinkle yra įdiegtas vaizdo skambučio funkcionalumas (ViLTE), kuris suteikia galimybę telefonu skambinti su vaizdu, kuomet abu vartotojai turi tai palaikančius įrenginius. 
Kuomet vartotojas skambina pagalbos numeriu, jo balsas, žinutės ar vaizdas turi pasiekti pagalbos centrą vienu metu, jog būtų galima greitai ir tiksliai reaguoti. BITĖS tinkle veikia VoLTE (aukštos kokybės skambučiai internetu), todėl pagalbos skambučio metu galima ne tik kalbėti, bet ir rašyti tekstą ar naudotis vaizdo skambučio funkcionalumais. Pažymėtina, jog naudojimasis šiais tinklo funkcionalumais priklauso nuo Bendrojo pagalbos centro naudojamos įrangos galimybių priimti tokius skambučius. Visi funkcionalumai bus prieinami, kai tik bus atlikta integracija tarp skirtingų sistemų bei įrenginių. 

 

Audiovizualinės žiniasklaidos paslaugų prieigos paslaugos 
ReikalavimasĮgyvendinimas
Turi būti pateikiami elektroninių programų vadovai, kurie būtų suvokiami, juos galima naudoti, jie būtų suprantami ir tvarūs, ir jais teikiama informacija apie prieinamumo galimybes BITĖ teikia palydovinės televizijos Home3 ir internetinės televizijos Go3 paslaugas per Go3 Baltics valdomas platformas bei infrasktruktūrą kaip Go3 Baltics distributorius. Susipažinti su Home3 paslaugos prienamumo pranešimu galite bite.lt/home3 bei bite.lv/lv/home3. Susipažinti su Go3 paslaugos prieinamumo pranešimu galite go3.lt/page/accessibility bei go3.lv/page/accessibility
Turi būti užtikrinama, kad audiovizualinės žiniasklaidos paslaugų prieinamumo komponentai, tokie kaip subtitrai, garsinis vaizdavimas, įgarsinti subtitrai ir vertimas į gestų kalbą, būtų visapusiškai perduodami, užtikrinant tinkamą kokybę, ir sinchronizuojami su garsu ir vaizdo medžiaga, naudotojams sudarant sąlygas valdyti jų perteikimą ir naudojimą BITĖ teikia palydovinės televizijos Home3 ir internetinės televizijos Go3 paslaugas per Go3 Baltics valdomas platformas bei infrasktruktūrą kaip Go3 Baltics distributorius. Susipažinti su Home3 paslaugos prienamumo pranešimu galite bite.lt/home3 bei bite.lv/lv/home3. Susipažinti su Go3 paslaugos prieinamumo pranešimu galite go3.lt/page/accessibility bei go3.lv/page/accessibility

 

Elektroninės prekybos paslaugos 
ReikalavimasĮgyvendinimas
BITĖ privalo pateikti prieinamumo informaciją, jei ši pateikta gamintojų / importuotojų ar kitų paslaugų teikėjų BITĖ užtikrina, kad turima informacija apie gaminio ar trečiųjų šalių paslaugų prieinamumo savybes būtų pateikta prie gaminio specifikacijų ar paslaugos aprašymo, kuomet ši suteikiama trečiųjų asmenų. 
BITĖ užtikrina, jog tapatybės patvirtinimo, saugumo ir mokėjimo funkcijos yra lengvai suprantamos, naudojamos ir prieinamos visiems vartotojams BITĖ Interneto svetainėse deda pastangas visus siūlomus funkcionalumus padaryti prieinamus kuo didesniam vartotojų ratui. Papildomai, BITĖ netaiko techninių sprendimų, kurie ribotų galimybę naudotis vartotojo pasirinktomis sąsajomis (pvz., banko paskyromis) tapatybės nustatymui ar mokėjimams atlikti per trečiąsias šalis, tiek, kiek šios trečiųjų šalių paslaugos yra pritaikytos naudoti asmenims su negalia. 
BITĖS pateikti tapatybės nustatymo, e. parašo ir mokėjimo sprendimai, yra suprantami, prieinami ir tinkami naudotiBITĖ Interneto svetainėse numato tapatybės nustatymo, elektroninio parašo ir mokėjimo sprendimus, kurie yra suvokiami, suprantami, tinkami naudoti ir suderinami su pagalbinėmis technologijomis, įskaitant ekrano skaitytuvus.  

Paslaugų funkcinis veiksmingumas

BITĖS teikiamos elektroninių ryšių paslaugos bei vykdoma elektroninės prekybos veikla atitinka teisės aktuose nustatytus funkcinio veiksmingumo kriterijus. Dauguma BITĖS teikiamų paslaugų yra prieinamos asmenims, turintiems įvairių poreikių – regos, klausos, kalbėjimo ar judėjimo sutrikimų.

Siekiant užtikrinti paslaugų prieinamumą, BITĖ taiko įvairius techninius sprendimus: RTT (teksto perdavimas realiuoju laiku) ir ViLTE technologijas, kontrasto valdymo įrankius, aiškų ir suprantamą turinio pateikimą. Informacija struktūruojama taip, kad ją būtų lengva suprasti ir be kliūčių naudoti su ekrano skaitytuvais. Interneto svetainės pritaikytos patogiam naudojimui – jas galima valdyti vien tik klaviatūra, taip pat palaikoma įvairi pagalbinė įranga, užtikrinanti prieigą vartotojams, turintiems skirtingų poreikių. Prieiga prie paslaugų teikiama įvairiais kanalais – Interneto svetainėse, el. paštu ar telefonu.

Gaminiai ir jų prieinamumas

BITĖ, veikdama kaip gaminių platintoja / importuotoja, užtikrina, kad jos rinkai tiekiami gaminiai atitiktų prieinamumo reikalavimus. Kai taikoma, prieš platindama gaminius, BITĖ įsitikina, jog jie atitinka EAA ir jį įgyvendinančiuose teisės aktuose nustatytus reikalavimus. Taip užtikrinama, kad naudotojai galėtų ne tik tinkamai naudotis teikiamomis paslaugomis, bet ir įsigyti su jomis susijusius prieinamus produktus.

Atkreipiame dėmesį, jog nors BITĖ, teikdama paslaugas, užtikrina jų visapusišką prieinamumą ir atitiktį taikytiniems prieinamumo reikalavimams, tam tikrų funkcijų veikimas gali priklausyti nuo vartotojo naudojamų galinių įrenginių savybių ir techninių galimybių.

Taikytinų prieinamumo reikalavimų atitikties užtikrinimas

BITĖ deda didžiausias pastangas, kad tiek teikiamos paslaugos, tiek parduodami produktai atitiktų taikytinus prieinamumo reikalavimus. Prieš diegiant naujus funkcionalumus, įvertinama, ar jiems taikomi prieinamumo kriterijai ir kokių papildomų sprendimų reikia jų įgyvendinimui. Prieš įtraukiant naujus gaminius, kuriems taikomi EAA reikalavimai, į asortimentą, tikrinama, ar su jais pateikiama visa būtina informacija ir ar ši informacija yra prieinama visiems naudotojams.

BITĖ atlieka vidinius Interneto svetainių ir mobiliųjų programėlių prieinamumo vertinimus. Testavimo metu tikrinama, ar paslaugos tinkamai veikia su pagalbinėmis technologijomis (pvz. ekrano skaitytuvai), ar tinkamai veikia kitos pagalbinės priemonės (pvz. valdymas vien tik klaviatūra). Taip pat vertinama, ar informacija pateikiama aiškiai, suprantamai ir struktūruotai, kad ją būtų lengva suprasti visiems vartotojams.

BITĖ suteikia galimybę ir kviečia vartotojus pranešti apie pastebėtus prieinamumo trūkumus. Visi gauti pranešimai yra peržiūrimi, o nustačius neatitikimų – imamasi atitinkamų veiksmų.

Taip pat stebime teisės aktus, valdžios institucijų rekomendacijas, vartotojų patirtį, sektoriaus praktiką ir prieinamumo tendencijas rinkoje. Atsižvelgdami į šią informaciją ir gautą grįžtamąjį ryšį, nuosekliai tobuliname paslaugas, siekdami užtikrinti jų patogumą ir prieinamumą kuo platesniam naudotojų ratui.

Reagavimas į neatitikties atvejus

Bitė yra susipažinusi su taikomais prieinamumo reikalavimais ir tais atvejais, kai nustatoma, jog paslauga ar produktas neatitinka taikytinų prieinamumo reikalavimų, BITĖ nedelsdama imasi būtinų veiksmų, kad būtų užtikrinta paslaugos ar gaminio atitiktis.

Paslaugų neatitikties atveju:

Apie nustatytą neatitiktį, kai to reikalaujama pagal teisės aktus, BITĖ informuoja kompetentingą rinkos priežiūros instituciją pagal teisės aktuose numatytus terminus. Kartu pateikiama visa informacija apie neatitikties pobūdį ir priemones, kurių buvo imtasi jai pašalinti.

Gaminių neatitikties atveju:

Jeigu BITĖ, kaip platintoja / importuotoja, nustato arba turi pagrindo manyti, kad jos siūlomas įsigyti gaminys neatitinka taikytinų prieinamumo reikalavimų, apie tai informuojama kompetentinga rinkos priežiūros institucija pagal teisės aktuose numatytus terminus. Kartu pateikiama visa informacija apie neatitikties pobūdį ir priemones, kurių buvo imtasi siekiant ją pašalinti.  

Pranešimo atnaujinimas

Šis pranešimas apie atitiktį prieinamumo reikalavimams gali būti atnaujinamas, kuomet keičiasi taikytini reikalavimai, atnaujinamos paslaugos ar jų funkcionalumai, arba atsiranda kitų aplinkybių, galinčių turėti įtakos informacijos tikslumui ir aktualumui. Informacija derinama su pasikeitusiais teisės aktais, techniniais sprendimais ir paslaugų turiniu, siekiant užtikrinti, kad naudotojams būtų pateikiama tiksli, aiški ir aktuali informacija apie prieinamumą.

Praneškite apie neatitiktį

Jeigu pastebite, jog BITĖS teikiamos paslaugos ar parduodami gaminiai neatitinka prieinamumo reikalavimų, arba kyla pagrįstų abejonių dėl jų atitikties, raginame nedelsiant apie tai pranešti. Tokiais atvejais kviečiame susisiekti su mumis Jums patogiame aptarnavimo kanale: salone, el. paštu, telefonu, naudojantis pokalbių robotu. Gavę pranešimą, įvertinsime situaciją ir, jei bus nustatyta neatitiktis, imsimės reikiamų veiksmų jai pašalinti.

 

Prieinamumo pranešimo paskelbimo data 2025-06-27

Paskutinio atnaujinimo data 2025-06-27 

 

Gaukite pasiūlymą

Mane domina: