Jaudinatės prieš viešą pristatymą darbe? Ekspertė pataria, kaip prikaustyti auditorijos dėmesį

Ekspertė pataria, kaip prikaustyti auditorijos dėmesį | BITĖ

Net 8 iš 10 žmonių jaučia viešojo kalbėjimo baimę, rodo „Forbes“ apklausa. Visgi profesiniame kelyje dažnai pasitaiko situacijų, kai tenka su šia baime susidurti ir išmokti ją suvaldyti. Jei ruošiatės svarbiam pristatymui, tačiau vien mintis apie jį sukelia jaudulį, ekspertė dalinasi keliais patarimais, padėsiančiais atsipalaiduoti ir palikti puikų įspūdį.

„Viešas kalbėjimas net kelių žmonių auditorijai daugeliui kelią jaudulį, o kai kuriems – didelę baimę, galinčią pasireikšti net ir fiziniais simptomais, tokiais kaip pykinimas ar galvos svaigimas. Didžiausi šios baimės priešai – geras pasiruošimas, temos išmanymas ir keli triukai, padėsiantys prikaustyti auditorijos dėmesį“, – pranešime žiniasklaidai sako „Bitės“ žmonių ambasados vadovė Eglė Staniulionė.

Svarbiausia – atsakingai pasiruošti

Pristatymo metu daug labiau pasitikėsite savimi, jei puikiai išmanysite temą, apie kurią pasakojate. Taip jausitės ramiau, nesibaiminsite dėl netikėtų klausimų, į kuriuos nežinotumėte, kaip atsakyti.

„Kuo geriau suprantate, apie ką kalbate, tuo mažesnė tikimybė, kad suklysite ar nukrypsite nuo temos. Rekomenduoju skirti pakankamai laiko pasiruošimui, apgalvoti galimus klausimus ir pasiruošti atsakymus“, – aiškina ekspertė.

Viešojo kalbėjimo baimę sumažina ir praktika. „Bitės“ žmonių ambasados vadovė pataria pasipraktikuoti kalbą ir pristatymo eigą, taip jausitės drąsiau ir kalbėsite sklandžiau.

„Geriausia praktikuotis ne vienam ar prieš veidrodį, o pranešimą skaityti keletui žmonių, kurių draugijoje jaučiatės drąsiai. Paprašykite jų pasidalinti nuoširdžiu grįžtamuoju ryšiu, o į gautus komentarus atsižvelkite. Taip pat labai naudinga padaryti pranešimo vaizdo įrašą – taip galėsite įvertinti savo pristatymą pats, pastebėti klaidas ir jas ištaisyti“, – pasakoja E. Staniulionė.

Kelios gudrybės padės prikaustyti dėmesį

Tam, kad prikaustytumėte auditorijos dėmesį jau nuo pirmųjų pristatymo sekundžių ir jį išlaikytumėte viso pranešimo metu, vien tik gerų kalbėjimo įgūdžių neužteks, reikalinga ir tinkamai paruošti turinį.

„Svarbiausia, kad pristatymo medžiaga būtų įtraukianti ir nenuobodi. Pagrindinė taisyklė –skaidrėse turėtų dominuoti iškalbinga vizuali medžiaga, o ne tekstas. Svarbiausius akcentus išdėstykite punktais. Jei vienoje skaidrėje daugiau nei vienas punktas – panaudokite skaidrių animacijos funkciją ir juos rodykite iš eilės, po vieną. Tokiu būdu auditorijai bus lengviau sekti jūsų mintį“, – aiškina „Bitės“ žmonių ambasados vadovė.

Ekspertė pataria kalbant neapsiriboti tik ta informacija, kuri pateikiama pristatymo medžiagoje ir, jokiu būdu, neskaityti visko, kas parašyta skaidrėse.

„Kalbėdamiesi su auditorija svarbiausius punktus praplėskite savais žodžiais, pateikite pavyzdžių. Tai darydami stenkitės per daug neišsiplėsti – informacija turėtų būti koncentruota, tačiau nenuobodi“, – sako E. Staniulionė.

Ji rekomenduoja vadovautis 30-20-10 taisykle: paveikiame pristatyme pagrindinio teksto šrifto dydis turėtų būti 30, ideali pristatymo trukmė – iki 20 minučių, o jį sudaryti turėtų mažiau nei 10 skaidrių. Ši strategija padės pateikti koncentruotą informaciją ir išlaikyti auditorijos dėmesį.

„Prisiminkite, jog didesnę ar mažesnę auditorijos baimę jaučiame visi, tai žmogiška. Ją pažaboti padės tik praktika. Tad neskubėkite aštriai savęs kritikuoti, jei iš pirmo karto nepavyko pasirodyti tobulai. Jei tik skirsite pakankamai laiko pasiruošimui ir išmanysite temą, kuria kalbate, auditorija tikrai įvertins jūsų pastangas“, – drąsina E. Staniulionė.

Gaukite pasiūlymą

Mane domina: