Dar vienas „Twitter“ vadovo E. Musko skandalas – su darbuotoju viešai aiškinosi, ar jis atleistas
Nuo to laiko, kai „Twitter“ įsigijo Elonas Muskas, be gailesčio buvo atleisti daugiau kaip 6 tūkst. įmonės darbuotojų. Kai kurie iš jų apie atleidimą suprato tik tada, kai nebegalėjo prisijungti prie įmonės el. pašto dėžutės. O štai darbuotojui Halli Thorleifsson net žmogiškųjų išteklių skyrius negalėjo patvirtinti, ar jis atleistas – tada jis viešai „Twitter“ kreipėsi į patį E. Muską ir sulaukė atsakymo. Koks atsisveikinimas su kolega tinkamas?
„Atsisveikinimas su darbuotoju – jautri tema, todėl būtina pirmiausia apsaugoti darbuotoją. Svarbu suprasti, kad atsisveikinimas yra paskutinis ir itin įsimenantis etapas darbuotojo kelionėje įmonės viduje, todėl būtina skirti pakankamai laiko ir dėmesio pasiruošimui pokalbiui“, – pranešime žiniasklaidai sako Eglė Staniulionė, „Bitė Lietuva“ žmonių ambasados vadovė.
Niekas negalėjo patvirtinti, ar H. Thorleifsson yra atleistas
Įsigijęs soc. tinklą E. Muskas drastiškai sumažino darbuotojų kiekį – apie 80 proc. Vos stojęs prie organizacijos vairo jis atleido apie 4 tūkst. darbuotojų, o toliau jau lėčiau, tačiau tęsė darbuotojų mažinimą.
Kai „Twitter“ darbuotojas islandas Halli Thorleifsson nebegalėjo prisijungti prie darbinių paskyrų, jis kreipėsi į žmogiškųjų išteklių skyrių. Deja, jie patys negalėjo suprasti, ar H. Thorleifsson vis dar yra „Twitter“ darbuotojas.
„Tokia situacija parodo, kad įmonės viduje nevyksta jokia vidinė komunikacija. Atsisveikinant su darbuotoju būtina išlaikyti abipusę pagarbą ir supratingumą. Labai svarbu skirti pakankamai laiko ir darbuotojui aiškiai paaiškinti tokio sprendimo priežastis, kad neliktų vietos interpretacijoms“, – sako E. Staniulionė.
Ji priduria, kad: „reikia suprasti, kad atsisveikinimas – svarbi darbo organizacijoje dalis. Tiek esami, tiek buvę darbuotojai yra tarsi organizacijos ambasadoriai, todėl ypač svarbu, kokia patirtimi, informacija apie įmonę dalinsis su aplinkiniais. Apskritai asmeninėmis rekomendacijomis žmonės pasitiki labiausiai.“
H. Thorleifson viešai kreipėsi į E. Muską
Nesulaukęs atsakymo, ar yra atleistas iš darbo, H. Thorleifsson soc. tinkle „Twitter“ viešai kreipėsi į įmonės vadovą E. Muską: „Jūsų personalo skyriaus vadovas negali patvirtinti, ar aš vis dar dirbu įmonėje, ar ne“. Jis skatino savo sekėjus dalintis šiuo įrašu, kad žinutė pasiektų patį E. Muską.
Galiausiai jam pavyko ir į klausimą E. Muskas sureagavo. Visgi vietoj tikėtosi atsiprašymo jis paklausė darbuotojo: „Ką veikėte įmonėje?“. Taip prasidėjo viešas darbuotojo ir E. Musko išėjimo iš darbo pokalbis (angl. exit interview). Darbuotojas papasakojo E. Muskui ką kasdien veikė darbe, o jis sukritikavo jo atsakymą teigdamas, kad darbuotojas dirba prastai, todėl nėra vertas jo pagarbos.
Po dar kelių viešai matomų įrašų soc. tinkle, H. Thorleifsson gavo el. laišką, patvirtinantį, kad yra atleistas. Visgi sekančią dieną E. Muskas susisiekė su H. Thorleifsson, jo atsiprašė, o savo „Twitter“ paskyroje parašė, kad svarsto tęsti darbą toliau.
„Itin svarbu iškilusias keblias situacijas spręsti privačiai, vengti nesusijusių žmonių įsitraukimo. Atsisveikinimo pokalbis gali išties praturtinti darbuotoją – padėti jam daugiau sužinoti apie savo privalumus ar trūkumus, suprasti kur reikėtų patobulėti. Neretai matau, kad toks atviras ir nuoširdus pokalbis gali tapti paskata darbuotojui toliau mokytis, galbūt keisti sektorių, darbo sritį“, – sako E. Staniulionė.