Tyrimas: naujo darbo žvalgosi kas ketvirtas darbuotojas – kodėl?

Apklausa | BITĖ

Šiandien darbdaviams tenka dvigubas iššūkis: ne tik pritraukti, bet vėliau ir išsaugoti geriausius specialistus. Nors šiandien lietuviai darbu patenkinti, tačiau net kas ketvirtas vis tiek žvalgosi naujo, rodo „Bitės“ užsakymu atliktas Lietuvos gyventojų tyrimas. Kas skatina darbuotojus išeiti ar pasilikti?

„Pandemijos metu žmonės atsargiau žiūrėjo į darbo keitimą, nes norėjo daugiau stabilumo, saugumo. Vis tik pamažu grįžtant į įprastą gyvenimą, pastebime, kad daugiau žmonių pasiryžta pokyčiams – darbuotojų lojalumas tampa rimtu iššūkiu darbdaviams. Augant konkurencijai dėl talentų, darbdaviai turi aiškiai suprasti, ko reikia norint juos ne tik pritraukti, bet vėliau ir išsaugoti“, – pranešime žiniasklaidai pasakoja Eglė Staniulionė, „Bitės“ žmonių ambasados vadovė.

Mažiau lojalūs – jauni žmonės

Net kas ketvirtas šiuo metu dirbantis lietuvis jau ieškosi naujo darbo, rodo „Bitės“ užsakymu tyrimų bendrovės „Spinter tyrimai“ atlikta Lietuvos gyventojų apklausa. Daugiausia ieškančių – vidurinės grandies specialistai, tarnautojai. Taip pat mažiausiai lojalūs 18–25 metų amžiaus kandidatai.

„Pastebime, kad jaunesni žmonės šiandien yra mažiau lojalūs. Juk jie dar tik pradeda savo karjerą, ieško savęs, „testuoja“ darbdavius, tad didesnė darbo kaita – natūrali“, – teigia „Bitės“ žmonių ambasados vadovė.

Mažą jaunų darbuotojų lojalumą organizacijoms patvirtina ir tarptautiniai tyrimai. 18–24 metų žmonės vidutiniškai keičia darbą kas 8–15 mėnesių, kai tuo metu 25–34 metų žmonės – kas 2,8 metų, rodo darbo rinką analizuojančios bendrovės „BLS“ duomenys.

Įtemptas laikas darbdaviams

Kiek paradoksalu, kad nors šiandien net 39 proc. apklaustųjų teigia, kad juos tenkina dabartinė darbovietė, tačiau net ketvirtadalis, tai yra 25 proc. dirbančiųjų – vis tiek žvalgosi naujo darbo.

„Bent jau didžiosios bendrovės reguliariai atlieka darbuotojų pasitenkinimo tyrimus. Visgi akivaizdu, kad šiandien aukštas rodiklis tikrai nereiškia, kad darbdavys gali atsipalaiduoti. Net ir laimingus darbuotojus gali sudominti netradicinis skelbimas ar įdomus darbo pasiūlymas. Tuo puikiai įsitikinome kai patys darbo pokalbiuose kvietėme apsilankyti būtent darbo neieškančius, savo darbu patenkintus žmones – atrankose panoro sudalyvauti daugybė kandidatų“, – sako E. Staniulionė.

Ekspertė priduria, kad dėl šiuo metu rinkoje esančio rekordinio darbuotojų trūkumo, darbuotojai sulaukia ne vieno darbo pasiūlymo, tad užtikrinti jų lojalumą tampa vis sunkiau.

Kodėl dairomasi kitur?

Net kas penktas specialistas įvardina, kad žvalgytis skatina įdomaus ir prasmingo darbo paieškos. Taip pat darbuotojai ieško didesnių karjeros galimybių (12 proc.), geresnės komandos ir vadovo.

Kaip pagrindinę nenoro keisti darbo priežastį, respondentai nurodė nenorą pratintis prie naujos darbo tvarkos (18 proc.) ir kolegų, naujo vadovo (14 proc.).

„Minkštieji“ faktoriai griauna darbuotojų lojalumą ir skatina nuolat žvalgytis naujo darbo. Jei bendrovės vidinė kultūra – prasta, konkurentai pasiūlę kiek didesnę algą gali lengvai persivilioti ir geriausius talentus. Gera žinia darbdaviams – viskas jūsų rankose. Vidinės kultūros kūrimas ir puoselėjimas, efektyvus darbuotojų bendradarbiavimas užtikrina jų lojalumą, mažesnę kaitą“, – sako E. Staniulionė.

Ekspertė priduria, kad darbuotojams nuo tam tikro jų pasiekto lygio, pozicijos, pinigai natūraliai tampa antraeiliu veiksniu renkantis darbovietę. Svarbiau yra „minkštosios“ naudos kaip gera kultūra, stipri komanda, puikus laisvalaikio ir darbo balansas.

Gaukite pasiūlymą

Mane domina: