500 pradinių klasių mokytojų mokysis kurti technologijas

Ketvirtadienį 500 pradinių klasių mokytojų iš visos Lietuvos susirinko Lietuvos nacionalinėje Martyno Mažvydo bibliotekoje, kur technologijų akademija „bit&Byte“ pradėjo jau trečią mentorystės programos „Technologijų vedliai“ sezoną. Programos metu pradinių klasių mokytojai nuotoliniu būdu tris mėnesius intensyviai mokysis programuoti, kurti virtualios realybės aplinkas bei mobiliąsias programėles, susipažins su dirbtinio intelekto galimybėmis bei mokysis šias priemones pritaikyti pamokose su vaikais.

„Programos tikslas – skatinti mokytojų naujų įgūdžių mokymąsi, ugdyti jų pasitikėjimą technologijomis bei padėti jiems tapti vaikų gidais, kuriant 21-am amžiui reikalingas technologijas“, – sako technologijų akademijos „bit&Byte“ vadovė Monika Katkutė-Gelžinė.

Šiai programai įgyvendinti „bit&Byte“ dar 2018 metais pritraukė paramą iš „Google.org“.

Programa pasieks 20 000 vaikų

„Ateityje visi dirbsime technologijų industrijoje – klausimas tik, ką joje veiksime. Tad mokytojas ir čia tampa kertinė figūra, padedanti vaikui pasiruošti ateičiai“, – teigė M. Katkutė-Gelžinė. „Deja, tyrimai rodo, kad mokytojai nepasitiki technologijomis, savo gebėjimais jas taikyti ugdymo procese, o daugumai trūksta laiko ir prieigos prie darbui klasėse paruošto technologinės kūrybos turinio. Tai stabdo ir vaikų technologinio kūrybiškumo ugdymą. Kol valstybiniu lygmeniu dar svarstoma, kaip mokyklose diegti technologinio kūrybiškumo ugdymą, mes jau dabar norėjome pradėti pokytį kartu su mokytojomis“, – kalbėjo „bit&Byte“ vadovė.

Programoje „Technologijų vedliai“ per 2019-uosius jau sudalyvavo 500 mokytojų iš 265 Lietuvos mokyklų. „Pirmieji šios programos rezultatai rodo, kad technologinės kūrybos turinį po programos aktyviai taiko daugiau nei 80% programoje dalyvavusių pradinių klasių mokytojų“, – pasakojo M. Katkutė-Gelžinė. „Tokie rezultatai įkvepia – mokytojai džiaugiasi sustiprėjusiu pasitikėjimu kurti technologijas klasėje, o kartu ir išaugusiu vaikų įsitraukimu į mokymosi procesą bei atsiskleidžiančiais jų naujais gebėjimais.“

Paklausta, kaip technologijos integruojamos pamokose, „bit&Byte“ vadovė pasakojo, kad mokytojos, įsidrąsinusios dirbti su technologijomis, pačios suranda įvairiausių būdų. „Pavyzdžiui, vaikai mokosi istorijos, programuojant ir animuojant istorinius momentus su platformomis, mokančiomis programavimo logikos. Pradinukai mokosi pažinti raides, pasitelkiant virtualią realybę arba susipažįsta su geometrinėmis figūromis, kurias patys kuria su 3D modeliavimo programomis.“

„Technologijų vedliuose“ iki šių metų gegužės mėnesio bus sudalyvavę 1 000 mokytojų iš visos Lietuvos. „Jeigu mokytojai ir toliau taip aktyviai įsitrauks ir pritaikys išmoktą programos turinį klasėse, skaičiuojame, kad per metus technologijų kūryba klasėse pasieks bent 20 000 vaikų visoje Lietuvoje“, – kalbėjo „bit&Byte“ vadovė.

„Technologijų vedliai“ programą finansuoja Google.org. Sezono atidarymo renginį remia „Bitė Lietuva“ ir „Danske Bank“.

Apie „bit&Byte“
Technologinės kūrybos akademijoje „bit&Byte“ vaikai ir mokytojai mokosi ir kuria, pasitelkdami ir susipažindami su įvairiomis technologijomis – nuo programavimo konceptų iki 3D modeliavimo, dirbtinio intelekto, virtualios realybės, žaidimų kūrimo. Per penkis veiklos metus „bit&Byte“ pasiekė daugiau nei 20 000 vaikų bei jiems mokyti subūrė 500 mentorių – technologijų profesionalų.

Gaukite pasiūlymą

Mane domina: