Žinomiausių memų žvaigždės šiandien: išgelbėjo gyvybę, stato bažnyčias ir katė, tapusi kino žvaigžde

Kartais neįdedant jokių pastangų galima greitai tapti žinomu visame pasaulyje. Kai juokinga nuotrauka netikėtai tampa internete sparčiai plintančiu komišku paveikslėliu – memu – juose įamžintus žmones ar gyvūnus užgula nemenkas dėmesys ir pasipila viliojantys pasiūlymai. Kaip keitėsi populiariausių memų veikėjų gyvenimai ir ką jie veikia dabar, pasakoja „Bitės Profai“.

Taip lengviau: greitasis skaitymas

  • Memai – komiški paveikslėliai, kuriuos žmonės pakeičia pagal tuo metu vykstančias sporto, politikos, socialines aktualijas
  • Kūdikio („Success kid“) memo fanai surinko reikalingą pinigų sumą berniuko tėvo inksto transplantacijai
  • Piktai atrodanti katė („Grumpy Cat“) tapo kino žvaigžde ir uždirbo savo šeimininkams milijonus
  • Nesėkmės simboliu tapęs vaikinas („Bad Luck Brian“) tapo reklamos žvaigžde, o šiuo metu stato bažnyčias JAV
  • Vienas žymiausių memų Lietuvoje – įspūdingą metimą pademonstravusio krepšininko R. Javtoko nuotrauka

„Memai yra svarbi interneto kultūros dalis: jais gali virsti melodijos, frazės, trumpi vaizdo įrašai, tačiau dažniausiai – nuotraukos. Memus žmonės redaguoja pagal pasaulyje vykstančius įvykius, sporto, politikos, socialines aktualijas, todėl populiariausių memų variacijų – milijonai. Memai tampa būdu išreikšti savo požiūrį ar jausmus į tam tikrus pasaulyje vykstančius reiškinius“, – sako „Bitės Profas“ Martynas Vrubliauskas.

Kūdikis išgelbėjo tėvui gyvybę

Vienas populiariausių memų pasaulyje – kumštį suspaudęs kūdikis „Sėkmės vaikas“ (angl. „Success Kid“). Jis išgarsėjo 2007 m., kai berniuko mama įkėlė sūnaus nuotrauką į „Flickr“ fotografijų platformą. Įdomu tai, kad berniukas kumštyje laikė smėlį, kurio akimirką prieš tai mama neleido suvalgyti. Netrukus memas itin išpopuliarėjo ir berniukas tapo žymiausiu kūdikiu internete. Šiandien jau 14 metų vaikinas neatsimena dienos, kai nebuvo žymus.

 

„Herojaus tėvui buvo diagnozuotas inkstų nepakankamumas, todėl 2015 m. mama sukūrė kampaniją „GoFundMe“, jog surinktų apie 62 tūkst. eurų inksto transplantacijai. Iš pradžių moteris nenorėjo susieti kampanijos su sūnaus memu, tačiau persigalvojo ir svetainėje „Reddit“ fanai greitai suaukojo net didesnę nei reikėjo sumą“, – pasakoja išmaniųjų įrenginių ekspertas.

Pikta katė sukrovė šeimininkams milijonus

Memas „Nepatenkinta katė“ („Grumpy Cat“) 2012 m. buvo patalpintas šio gyvūno šeimininkės Tabathos Budesen tinklaraštyje. Netrukus katė buvo kviečiama į įvairias televizijos laidas, reklamavo gyvūnų maistą ir įvairius produktus, jai netgi buvo sukurtas atskiras prekės ženklas. Socialiniame tinkle „Facebook“ šią katę seka daugiau nei 8 mln. žmonių, o „Instagram“ sekėjų skaičius viršija 2,5 mln. Katės vardas – Tartar, reiškiantis totorišką padažą.

„Šiandien galite ne tik apsilankyti „Grumpy Cat“ internetinėje parduotuvėje, bet ir nusipirkti kelias Jungtinėse Valstijoje populiarias „Grumpy Cat“ knygas popieriniu ir skaitmeniniu formatais, atsisiųsti „Grumpy Cat“ žaidimus („Android“ ir „iOS“) arba orų programėlę („Android“ ir „iOS“) telefonams ir net peržiūrėti kalėdinę komediją „Grumpy Cat‘s Worst Christmas Ever“. Internete spekuliuojama, jog „Grumpy Cat“ prekės ženklo vertė siekia nuo 1 iki 100 mln. JAV dolerių“, – tvirtina M. Vrubliauskas.

Deja, prieš dvejus metus gyvūnų žvaigždė dėl šlapimo takų infekcijos mirė šeimininkės glėbyje, savo namuose. Kai po kelių dienų artimieji pranešė socialiniuose tinkluose apie netektį, tūkstančiai žmonių liejo ašaras visame pasaulyje.

„Bad Luck Brian“ tapo reklamos žvaigžde

Jeigu ieškote memo norėdami išreikšti nelaimingus, gėdingus ar tragiškus įvykius, prisiminkite „Bad Luck Brian“ – nesėkmingasis Brianas. Amerikietis Kyle‘as Cravenas patrynė veidą į liemenę, kad jis paraustų ir specialiai kvailai nusišypsojo, kai fotografavosi mokyklos metraščiui. Nors mokyklos direktorius privertė jaunuolį nusifotografuoti dar kartą, tačiau jam pavyko gauti prieš tai įamžintą nuotrauką ir paversti ją memu.

„Memas greitai atsidūrė ant įvairių marškinėlių, o vėliau „Volkswagen“ ir kitos kompanijos mokėjo pinigus už tai, kad galėtų panaudoti paveikslėlį savo reklamose. K. Cravenas taip pat filmavosi „McDonald‘s“ reklamų serijoje kaip „Bad Luck Brian“ personažas.

K. Cravenas teigia, kad per trejus metus taip užsidirbo beveik 17 tūkst. eurų, o neseniai už beveik 30 tūkst. eurų pardavė „Bad Luck Brian“ memą kaip meno kūrinį kriptovaliutų rinkoje. Šiuo metu 31-erių vyras dirba tėvo statybų įmonėje ir stato bažnyčias.

Įspūdingas dėjimas tapo interneto sensacija

Prieš devynerius metus žaibiškai išpopuliarėjo įspūdinga nuotrauka, kurioje užfiksuotas krepšininko Roberto Javtoko dėjimas į krepšį ir emocinga jo reakcija.

Kitą dieną internetas Lietuvoje jau ūžė nuo šimtų memų, kur R. Javtokas važiuoja traktoriumi, sėdi ant baro, stovi prie didžėjaus pulto ar rankose laiko ginklą. Krūvą memų atspausdino krepšininko komandos draugai ir iškabino juos „Žalgirio“ rūbinėje.

Memas taip pat išpopuliarėjo ir socialiniame tinkle „9gag“, kur krepšinio fanai sukūrė daugiau komiško paveikslėlio variacijų.

Dalinkis straipsniu:

Gaukite pasiūlymą

Mane domina: