Ir namuose, ir sporto salėje: kaip pradėti sportuoti?

Fizinio aktyvumo nauda neabejoja niekas – vieniems svarbūs ištirpę kilogramai, kiti vertina geresnę savijautą. Tačiau net žinodamas sporto teikiamą naudą dažnas ieško pasiteisinimų ir vis laukia „kito pirmadienio“. „Bitės Profai“ sako, kad aktyviai veiklai nereikalinga sporto salė ir gausus inventorius, tad su išmaniais sprendimais savo įpročius galite keisti čia ir dabar.
 
Susipažinkite lengviau:
  • Kad sportas teiktų naudą, jis turi tapti įpročiu – to pasiekti padės ne tik populiariausios fizinio aktyvumo sekimo programėlės, bet ir vaidmenų žaidimą primenanti „Habitica“.
  • Kiekvienas teikia prioritetą skirtingam fiziniam aktyvumui, todėl išmaniųjų programėlių pasaulyje rasite tiek intensyvių treniruočių, tiek raminančios jogos gidus.
  • Krepšinio gerbėjai savo įgūdžius gali lavinti ne tik sporto salėje – su išmaniosiomis programėlėmis driblingo ir kitų technikos paslapčių galima mokytis namuose.
  • Tiek programėlės, tiek dėvimi išmanieji įrenginiai padeda sekti organizmo būklę, matyti informaciją apie treniruotes ir fiksuoti pažangą.

Jei norite sužinoti, kaip su išmaniaisiais sprendimais lengviau žengti į sporto ir sveikos gyvensenos pasaulį, skaitykite šį „Bitės Profų“ straipsnį.

Daugelis sveikos gyvensenos specialistų pabrėžia, kad fizinio aktyvumo nauda atsiskleidžia ne iškart. Kad raškytumėte jos vaisius, būtina ją paversti kasdieniu savo įpročiu.
 
„Sakoma, kad įpročiui išugdyti reikia bent kelių savaičių, todėl užsibrėžus daugiau sportuoti, pirmiausia reikia paversti mankštą savo rutinos dalimi. Tą padaryti padeda išmanūs sprendimai, tokie kaip programėlė „Habitica“ („Android“, „iOS“). Išskirtinė jos savybė – sužaidybinimas. Jei visada svajojote tapti vaidmenų žaidimo (RPG) herojumi, susikurkite jį ir už kasdienius darbus gausite įvertinimą – patirties taškus, monetas, naujus šarvus ar gyvūnėlius. Galėsite kovoti su žaidimo monstrais ir varžytis su draugais, o kartu ugdysite ir kasdienius įpročius“, – pasakoja „Bitės Profas“ Karolis Špiliauskas.
 
Anot jo, netrūksta ir kitų išmanių sprendimų sportui. Su įvairiomis programėlėmis galite tiek aktyviai leisti laiką lauke, tiek lieti prakaitą sporto salėje, tiek mankštintis namie. O pasirinkę tinkamus dėvimus įrenginius, patogiai seksite savo pažangą bei kūno būklę.
 
Savo pasiekimus fiksuokite programėlėmis

Sportuojantis vyras | BITĖ
 
Kai kas mano, kad sportas prasideda nuo tinkamos aprangos ir avalynės. Tai, žinoma, svarbu – tinkamas audinys leidžia kūnui kvėpuoti, o patogūs bėgimo bateliai sumažina traumos tikimybę. Kad ir kurio gamintojo inventoriumi naudositės, niekas nedraudžia savo išmaniajame išbandyti „Nike Training Club“ („Android“, „iOS“) programėlę, pamėgtą daugybės sporto entuziastų – tiek mėgėjų, tiek profesionalų.

„Nike Training Club“ rasite kur kas daugiau, nei treniruočių pratimai. Ji sukurta tam, kad rastumėte mėgstamiausią fizinę veiklą – nuo jogos iki jėgos pratimų. Pamokas jums ves geriausi pasaulio sporto meistrai bei treneriai. Tačiau kartu „Training Club“ rasite ir mitybos patarimų, ir daugybę turinio, skirto būtent jums. Įsigiję „Premium“ narystę, galėsite rinktis iš 4-6 savaičių trukmės sporto programų, vedamų „Nike“ trenerių, taip pat gausite naudingų, jums subalansuotų sveikos gyvensenos įžvalgų“, – sako Karolis.

Gausybę funkcijų siūlo ir populiarioji „Endomondo“ („Android“, „iOS“). Tai – viena populiariausių ir funkcionaliausių sporto programėlių, kurioje siūloma rinktis per 60 skirtingų veiklų, matyti savo veiklą žemėlapyje, skaičiuoti sudegintas kalorijas bei greitį ir kitos funkcijos. „Endomondo“ suderinama su įvairiais dėvimais išmaniaisiais įrenginiais, todėl galėsite fiksuoti širdies ritmą ir kitus fiziologinius duomenis.

„Ši programėlė išsiskiria ir tuo, kad turi plačią vartotojų bendruomenę ir veikia kaip socialinis tinklas. Dalinkitės savo pasiekimais ar nuotraukomis, prisijunkite prie iššūkių, bendrinkite informaciją kituose socialiniuose tinkluose“, – pasakoja „Bitės Profas“.
 
Nuo lankstumo iki tekančio prakaito

Sportuojanti moteris | BITĖ

 
Nors dalis žmonių renkasi mankštintis ir kilnoti svarmenis sporto salėje, fiziniam aktyvumui palaikyti gali užtekti ir jūsų namų svetainės ar kiemo. Išmaniosios programėlės kviečia išbandyti ir intensyvias treniruotes, ir raminančią jogą.

„Septynių minučių treniruotė – šių dienų sveikatingumo mados klyksmas. Per septynias minutes atliekami keli skirtingi, intensyvūs pratimai – pritūpimai, atsilenkimai, šuoliai ir kiti. Kiekvienam jų skiriama 30 sekundžių, o po trumpos pertraukos imamasi kito. „J&J“ („Android“, „iOS“) siūlo 22 parengtas programas su skirtingais pratimais, todėl lengviau rasite tai, kas tinka būtent jums. Skiriasi ir jų trukmė – vienos treniruotės užtrunka 7 minutes, tačiau ieškantys iššūkių gali rinktis ir pusvalandžio trukmės“, – pasakoja „Bitės Profas“ Karolis.

Programėlėje siūlomi 72 skirtingi pratimai ir vaizdo įrašai, patariantys, kaip taisyklingai juos atlikti. Iš skirtingų pratimų galite sukurti ir savo treniruočių programą – teliks rasti laisvą akimirką, paspausti mygtuką ir pradėti mankštintis.

Jei sportas jums – ne intensyvus širdies darbas ir prakaito lašai ant kaktos, o mankšta ir lankstumas, išbandykite jogą. Ji lavina kūną, nuramina mintis ir stiprina net smulkiausius raumenis.

„Pradedantieji „Daily Yoga“ („Android“, „iOS“) programėlėje ras visus jogos pagrindus, o pažengusieji galės semtis patirties iš žymiausių pasaulio meistrų. Jei nežinote, ar ši mankšta tinka jums, nemokama programėlės versija leis išbandyti pačias populiariausias pozas ir treniruotes. Įsigiję „Gold“ arba „Silver“ narystę, galės atlikti pratimus iš beveik 200 pozų bibliotekos. Programėlė leidžia susikurti savo treniruočių planą, o patirties galėsite semtis ir iš kitų gausios bendruomenės narių“, – programėlę pristato Karolis.

Tiek pradedantiesiems, tiek pažengusiems skirtų pamokų netrūksta „YouTube“ socialiniame tinkle. Kanalas „Yoga with Adriene“ kviečia atrasti priimtiniausią jogos mankštą, su „POPSUGAR Fitness“ prisiminsite legendines amerikietiškas televizijos treniruotes, o „BeFiT“ siūlo ir vyrams, ir moterims subalansuotus užsiėmimus. „YouTube“ lobynai neišsemiami – čia galite rasti ir daugiau jums tinkamų kanalų.
 
Mėgstantiems komandinius žaidimus

Kamuolys | BITĖ

 
Fizinis aktyvumas – nebūtinai individualus užsiėmimas. Kai kurie renkasi bėgioti su antrąja puse ar bičiuliais, kiti užsiima komandinėmis sporto šakomis – pavyzdžiui, kelis kartus per savaitę po darbo susirenka su draugais ar kolegomis krepšinio salėje. Kad neprarastumėte įgūdžių, rasite ir šio žaidimo technikai lavinti skirtų išmaniųjų sprendimų.

„Su „Pure Sweat Basketball Workouts“ („Android“, „iOS“) ne tik mankštinsite sustingusius raumenis – šioje programėlėje jūsų laukia NBA įgūdžių treneris Drew Hanlen ir norintiems pagerinti kamuolio varymosi bei valdymo įgūdžius paruošti pratimai. Tam nereikia treniruočių partnerio, nes viską galėsite atlikti savarankiškai. Pratimus galima rinktis pagal savo įgūdžių lygį. Nors programėlė nemokama, kai kurios jos funkcijos prieinamos tik prenumeratoriams. Tačiau jei norite išlaikyti fizinį aktyvumą lavindami mėgstamiausios savo sporto šakos įgūdžius, ji tikrai verta investicijos“, – pasakoja „Bitės Profas“.

„Apple“ įrenginių savininkai turi galimybę išbandyti ir šios programėlės analogą, kuris pasitelkia dirbtinį intelektą ir treniruočių programą sudaro įvertinęs jūsų galimybes. Pastatykite telefoną, įjunkite „HomeCourt“ („iOS“) ir žaiskite – programėlė įvertins jūsų metimo techniką, kamuolio valdymą ir kitus parametrus. Pagal tai jums bus pasiūlyta NBA metodais grįsta treniruočių programa. Programėlės sąsaja sukurta taip, kad labiau primintų ne treniruotes, bet kompiuterinį žaidimą, kurio herojus esate jūs. Programėlė skaičiuoja jūsų pataikymo procentą, šūvių tikslumą ir kitus parametrus.
 
Fiksuoja ne tik žingsnius

Sportuojanti moteris | BITĖ

 
Išmaniosios programėlės padeda sekti jūsų nubėgtus kilometrus, stebėti sudegintas kalorijas ir matyti progresą. Dar daugiau pasieksite išbandę dėvimus įrenginius, tokius kaip išmanieji laikrodžiai.

„Daugelis jau žino, kad išmanieji laikrodžiai gali būti puikiai naudojami bėgimo, žingsnių ar dviračių bei plaukimo pažangai sekti, tačiau jie gali palengvinti ir sportuojančių namuose gyvenimą. Didžioji dalis laikrodžių turi jau įdiegtas įvairių sporto šakų sekimo programėles, tad beliks pasirinkti norimą sporto šaką ir pradėti sportuoti – tarp skirtingų sporto režimų rasite įtupstus, pritupimus ir kitus pratimus, kurie gali būti atlikti namie. Sportuojantys aktyviau galės susidaryti savo programą iš skirtingų pratimų. Taip pat didžioji dalis išmaniųjų laikrodžių matuoja pulsą, seka organizmo reakciją į pratimus bei krūvį ir pateikia vertingų patarimų“, – pasakoja Karolis.

„Bitės Profas“ akcentuoja, kad išmanieji laikrodžiai ne tik padeda užsiimant aktyvia veikla. Jie gali priminti išgerti stiklinę vandens, rūpinasi jūsų miego režimu ir fiksuoja streso lygį. Tai tik dar kartą patvirtina, kad sportas – labai svarbi, tačiau tik viena iš subalansuotos gyvensenos dalių.

BITĖ | PROFAI salonuose

Šį straipsnį parengė išmaniųjų įrenginių ekspertai – BITĖS Profai. Jie kasdien rūpinasi, kad platformoje bite.lt/profai sužinotumėte visas technologijų naujienas ir patarimus. Norite su BITĖS Profais pasitarti gyvai? O gal laužote galvą, kaip pakeisti savo išmaniojo įrenginio nustatymus? Užsukite į didžiųjų miestų BITĖS salonus ar paskambinkite jiems telefonu numeriu 1501. BITĖS Profai padeda visų operatorių klientams, o BITĖS klientams - nemokamai.