
Žaidimai ir programėlės mažųjų gebėjimams lavinti
Mokymosi ir pažinimo metodai šiandien keičiasi, todėl savo gabumus vaikai gali lavinti ne tik prie knygų, bet ir naudodamiesi išmaniaisiais įrenginiais. Kai kurie vaikams skirti žaidimai kuriami taip, kad ugdytų loginį mąstymą, reakciją, kūrybiškumą ir kitus gebėjimus. „Bitės Profai“ pristato keletą programėlių, kurios padės tą lengvai padaryti.
Susipažinkite lengviau:
Norite sužinoti, kokios programėlės bei žaidimai sudomins jūsų vaikus? Tuomet skaitykite šį „Bitės Profų“ straipsnį.
- Išmanieji įrenginiai sužaidybina mokymosi procesą – net patys mažiausi vaikai gali pažinti spalvas bei formas kartu su draugiškais žaidimo herojais;
- Dalis šių programėlių sukurtos su psichologais, todėl net jei iš pirmo žvilgsnio atrodo primityviai, iš tiesų lavina pamatinius mažylių gebėjimus;
- Kiek vyresni vaikai gali žaisdami ugdyti ir klasėse svarbius įgūdžius – loginį mąstymą, problemų sprendimą ar įrodymų paiešką.
Norite sužinoti, kokios programėlės bei žaidimai sudomins jūsų vaikus? Tuomet skaitykite šį „Bitės Profų“ straipsnį.
„Užsidarius darželiams ir mokykloms, net patys mažiausi vaikai liko namuose su tėvais. Žinoma, tikėtina, kad praleisite daugiau laiko kartu ir užsiimsite smagia veikla, tačiau kol jūs dirbsite ar tvarkysitės namuose, vaikai veiklos ieškos išmaniuosiuose įrenginiuose. Neskubėkite jų atimti – pasirinkus tinkamus žaidimus, mažieji galės lavinti svarbius įgūdžius“, – įsitikinęs „Bitės Profas“ Martynas Vrubliauskas. Jis siūlo išbandyti šiuos.
Matematinė pasaka prieš miegą


Programėlė: „Bedtime Math“
Platforma: „Android“, „iOS“
Kaina: nemokamai
Parsisiųsti: čia („Android“) ir čia („IOS“)
Platforma: „Android“, „iOS“
Kaina: nemokamai
Parsisiųsti: čia („Android“) ir čia („IOS“)
Jei mokykloje nemėgote matematikos, galbūt jus nuvylė pirmoji pažintis su ja? „Bedtime Math“ kūrėjai skuba taisyti šią situaciją ir siūlo jūsų vaikams įtraukiantį būdą pažinti skaičių ir loginio mąstymo pasaulį.
„Su šia programėle tėvai pasaką prieš miegą pakeis kokios nors matematinės problemos nagrinėjimu. Ne, jūsų mažyliui neteks spręsti funkcijų ar ieškoti išvestinių. Tačiau išklausius istoriją apie koalas, ungurius, flamingus ar šokoladinius sausainius, jų lauks pagal amžiaus grupes suskirstyti galvosūkiai, lavinantys matematinius gebėjimus“, – pasakoja Martynas.
Anot jo, šios programėlės efektyvumą įrodė JAV mokslininkai. Ja naudojęsi vaikai pirmoje klasėje turėjo trijų mėnesių pranašumą prieš bendraamžius.
Programavimo įgūdžiai… be kodo


Programėlė: „Lightbot: Code Hour“
Platforma: „Android“, „iOS“
Kaina: nemokamai
Parsisiųsti: čia („Android“) ir čia („IOS“)
Platforma: „Android“, „iOS“
Kaina: nemokamai
Parsisiųsti: čia („Android“) ir čia („IOS“)
Programavimo įgūdžiai ne tik suteikia naudingų žinių, bet ir lavina loginį mąstymą bei problemų sprendimo gebėjimus. Tiesa, savo vaikų tikriausiai nesudominsite nuobodžiomis kodo eilutėmis, tačiau „Lightbot“ programėlė pasiūlys kur kas įdomesnį mokymosi metodą.
„Informatikos gebėjimai formuojasi ne mokantis programavimo kalbas, bet perprantant patį mąstymo būdą. Todėl šis žaidimas padės mažiesiems mąstyti kaip IT specialistams, analizuoti problemas ir rikiuoti jų sprendimų žingsnius. Dėliojant veiksmų seką, vaikai turės su robotuku atlikti vienus ar kitus veiksmus“, – sako „Bitės Profas“.
Nemokamoje programėlės versijoje rasite 20 skirtingo sudėtingumo lygių, o programėlė tinka tiek patiems mažiausiems, tiek vyresniems vaikams.
Saugi „YouTube“ versija


Programėlė: „YouTube Kids“
Platforma: „Android“, „iOS“
Kaina: nemokamai
Parsisiųsti: čia („Android“) ir čia („IOS“)
Platforma: „Android“, „iOS“
Kaina: nemokamai
Parsisiųsti: čia („Android“) ir čia („IOS“)
Socialinius tinklus prisijaukina vis jaunesnio amžiaus vaikai, todėl neturėtų stebinti ir „Instagram“ influenceriais tapę mažyliai, ir aštuonerių „YouTube“ žvaigždės. Vis dėlto čia vaikų tyko ne vienas pavojus, todėl socialinis tinklas siūlo saugia alternatyvą – platformą „YouTube Kids“. Anksčiau Lietuvoje ji buvo neprieinama, tačiau dabar ja gali naudotis ir mūsų šalies vaikai.
„Vienas iš jos bruožų – čia prieinami 2-12 metų vaikams tinkami „YouTube“ įrašai. Nors klaidų neišvengia joks algoritmas, šis pasirinkimas vis tiek saugesnis, nei pilna programėlės versija. Tėvai galės rinktis ikimokyklinukų (iki 4 metų amžiaus), jaunesnių mokinių (5-7 metų) ir vyresnių (nuo 8 metų) režimą arba patys parinkti turinį vaikams. Taip galėsite būti tikri, kad vaikai mato tik naudingus, lavinančius ir žinių suteikiančius vaizdo įrašus“, – sako Martynas.
Programėlės algoritmas atpažįsta naudingus „YouTube“ vaizdo įrašus – edukacinę medžiagą, mokomuosius vaizdo įrašus, rankdarbių pamokas – ir pateikia juos mažiesiems žiūrovams.
Spalvų ir formų pasaulis mažiausiems


Mažųjų lavinimas prasideda nuo spalvų ir formų įvairovės, todėl šis žaidimas skirtas būtent jiems. Galvosūkiai nenutrūkstamai keičia vienas kitą, todėl žaidimas įtraukia ir lavina įvairius vaiko gebėjimus.
„Žaidime mažųjų laukia formų, spalvų ir tekstūrų pasaulis, kurį jiems teks prisijaukinti. Jauki žaidimo aplinka ramina, todėl pažinimas nekels įtampos ir bus malonus. Programėlei nereikia interneto ryšio, todėl užimti vaikus bus galima bet kur ir bet kada“, – žaidimą pristato „Bitės Profas“.
Žaidime laukia 12 smagių iššūkių, kuriuose mažyliams teks ne tik stebėti, bet ir įsitraukti patiems – sudėti kvadratines dėžes į laivą, pašalinti kliūtis upėje ar išrinkti automobilį skrituliui.
Spalvingos pamokos akvariume


Programėlė: „Fish School“
Platforma: „Android“, „iOS“
Kaina: nemokamai
Parsisiųsti: čia („Android“) ir čia („IOS“)
Platforma: „Android“, „iOS“
Kaina: nemokamai
Parsisiųsti: čia („Android“) ir čia („IOS“)
Norint bendrauti su bendraamžiais ir tėvais, formų ir spalvų neužteks – teks mokytis ir raidžių bei skaičių. Kiek vyresni vaikai tą galės daryti kartu su žaismingomis žuvytėmis programėlėje „Fish School“.
„Šiame žaidime pažintinė veikla suskirstyta į aštuonias kategorijas – raides, skaičius, formas, spalvas, skirtumų paiešką ir kitas. Jūsų vaiką lydės mielos žuvelės, formuojančios skirtingas raides ar skaičius. O jas supantis vandenyno pasaulis padės atlikti kitas užduotis“, – sako Martynas.
Šis žaidimas nėra statiškas – žuvytės reaguoja į vaikų paspaudimus, plaukioja ir kitaip kuria interaktyvią aplinką.
Besimokantiems rašyti ranka


Atpažinus raides, pats metas išmokti rašyti. Tą padaryti galėsite su nemokama programėle „Narrator AR“. Ji skatina: tegul pirmiausia jūsų vaikas ima rašiklį, o ne išmanųjį įrenginį.
„Iš tiesų, ši programėlė – tai apdovanojimas vaikams, kurie stengiasi rašyti ranka. Pavyzdžiui, užrašius ant popieriaus lapo savo vardą ir į jį nukreipus išmanųjį įrenginį, ekraną papuoš įvairūs efektai. Vaiko užrašytą tekstą perrašys skriejanti raketa arba išdidžiai vaikštantis vienaragis“, – sako Martynas.
Interaktyvi programėlė naudoja papildytos realybės (AR) funkciją, todėl atrodys, kad raketa ar vienaragis žodžius piešia vaiko kambaryje. Programėlės kūrėjai sako, kad kiekvienas vaikas yra kūrybiškas, o technologijos vaizduotę tik papildo – todėl rašydami ranka, jie gali ugdyti svarbius smulkiosios motorikos gebėjimus, o programėlė bus tik smagus priedas.
Saulės sistemos enciklopedija


Programėlė: „Solar System with Astro Cat“
Platforma: „iOS“
Kaina: 4,49 Eur („iOS“)
Parsisiųsti: čia („iOS“)
Platforma: „iOS“
Kaina: 4,49 Eur („iOS“)
Parsisiųsti: čia („iOS“)
Kas yra Saulės užtemimas? Kokios planetos sudaro Saulės sistemą? Kokios dar paslaptys slypi kosmose? Pažinti Visatą kviečia profesorius AstroKatinas ir jo padėjėjas AstroPeliukas.
„Ši programėlė siūlo efektyvų ir žaismingą metodą pažinti intriguojančias kosmoso paslaptis. Vaikai ne tik gaus faktais paremtą ir suprantamai pristatytą medžiagą apie planetas, žvaigždes ir dangaus reiškinius. Jie ir patys galės įsitraukti į galvosūkius bei žaidimus, padėdami su iššūkiais susidūrusiems žaidimo herojams“, – pasakoja „Bitės Profas“.
Žaidimas skirtas mokyklinio amžiaus vaikams, todėl patiems mažiausiems jis bus kiek per sudėtingas. Tačiau 7-10 metų vaikai galės patys sukonstruoti savo kosminį laivą ir kartu su palydovais leisis pažinti kosmosą.
Martynas primena, kad „Google“ suteikia pinigų grąžinimo galimybę, jei programėlė neatitinka jūsų lūkesčių. per dvi valandas galite atgauti visą sumokėtą sumą be jokių papildomų sąlygų. Jei pavėlavote, per 48 valandas galite pateikti prašymą su priežastimi „Google“ Norėdami atgauti pinigus per dvi valandas po įsigijimo, atidarykite „Play Store“ programėlę, pasirinkite meniu ir ieškokite „Užsakymų istorijos“. Pasirinkite norimą grąžinti programėlę, spauskite „Pranešti apie problemą“ ir pasirinkite jums tinkamą priežastį.
„Bitės“ klientai visus norimus žaidimus gali pirkti ar už jų paslaugas sumokėti dar lengviau – be kredito kortelės ar banko pavedimo. Sužinokite, kaip tai galite padaryti ir jūs: instrukcija „Android“ vartotojams; instrukcija „iOS“ vartotojams.

Šį straipsnį parengė išmaniųjų įrenginių ekspertai – BITĖS Profai. Jie kasdien rūpinasi, kad platformoje bite.lt/profai sužinotumėte visas technologijų naujienas ir patarimus. Norite su BITĖS Profais pasitarti gyvai? O gal laužote galvą, kaip pakeisti savo išmaniojo įrenginio nustatymus? Užsukite į didžiųjų miestų BITĖS salonus, nes BITĖS Profai padeda visų operatorių klientams, o BITĖS klientams - nemokamai.