#Profų patarimai

5 situacijos, kai „kažką nuspaudžiame“ savo telefone ir kaip jų išvengti

Įsigijus naują išmanųjį telefoną prie jo galima praleisti valandų valandas, nes norisi viską ištyrinėti ir išbandyti. Paėmus į rankas naują telefoną tai ir rekomenduojama daryti – kuo greičiau išsiaiškinsite bei išbandysite visas jo funkcijas, tuo greičiau galėsite atskleisti visą telefono potencialą. Tačiau kartais nutinka, kad kažką nuspaudžiame ar padarome ir nebežinome, kaip tai atitaisyti. Laimei, dabar skaitote šį tekstą, kuriame „Bitės Profai“ išvardina dalykus, kuriuos naudojantis telefonu galima netyčia padaryti bei pataria, kaip to išvengti.  

 

„Tikrai dažnai pasitaiko, kad pirkėjai kreipiasi pagalbos atnešdami telefoną ir manydami, kad jame kažką sugadino. Bet, galiu patikinti, telefoną sugadinti nemetant jo ant žemės yra itin sudėtinga, todėl dažniausiai visos bėdos yra nesunkiai išsprendžiamos. O atvejai, dėl kurių kreipiasi pirkėjai, neretai tebūna nuspaustos įvairios kombinacijos, aktyvuotas specialus telefono režimas ar ištrinta viena programėle per daug. Laimei, visa tai lengvai sutvarkoma – tereikia žinoti kaip“, – sako „Bitės Profas“ Martynas Vrubliauskas, dirbantis Vilniaus „Akropolyje“ esančiame „Bitės“ salone ir įspėja apie penkis atvejus, kai „netyčiniai paspaudimai“ telefone gali apsunkinti gyvenimą.

 

1. Režimas, skirtas neįgaliesiems

 

Pasak M. Vrubliausko, kartais klientai ateina nešini telefonu ir yra įsitikinę, kad jis sugedo arba telefone atsirado virusas, tačiau jie paprasčiausiai būna aktyvavę režimą, skirtą neįgaliesiems: „Dažniausiai tokia situacija pasitaiko su senesniais „iPhone“ telefonais, kai jo savininkas netyčia tris kartus iš eilės nuspaudžia namų mygtuką. Tai padarius, telefone įsijungia speciali „TalkBack“ funkcija, kuri garsiai komentuoja viską, kas daroma telefone. Tokią funkciją turi visi išmanieji telefonai, tik skiriasi jų įjungimas bei išjungimas. Pavyzdžiui, „Samsung“ telefonuose reikia nuspausti abu garso mygtukus ir juos kelias sekundes palaikyti nuspaudus. Tokie funkcija pritaikyta neįgaliesiems, kad jie galėtų lengviau naudotis telefonu, tad jei netyčia ją aktyvuosite – neišsigąskite!“

 

2. Kūrėjo parinktys, skirtos profesionalams

 

M. Vrubliauskas įspėja, kad kreipiantis į telefonų ekspertus, pravartu pasitikrinti, ar neliko įjungtos specialios parinktys. „Telefonuose egzistuoja vadinamosios „kūrėjo parinktys“, skirtos išmaniųjų įrenginių taisymui, duomenų perkėlimui ir pan. Bet nesijaudinkite – šią funkciją išties reikia mokėti įjungti, tad aktyvuoti jos netyčia praktiškai neįmanoma. Kita vertus, jei žmogus kreipėsi į išmaniųjų telefonų specialistus tam, kad jie iš vieno telefono  į kitą perkeltų duomenis, nemaža tikimybė, kad ši funkcija liko įjungta. O kai ši funkcija įjungta, bandymai ją išjungti viską spaudžiant telefone gali baigtis mirgančiu ekranu, kuriame ilgainiui nieko nebegalėsite padaryti. Tokiais atvejais telefoną kuo greičiau rekomenduojame parodyti specialistui.“

 

3. Devynis kartus patikrink, dešimtą – trink

 

Pirmosios valandos su naujuoju telefonu, anot M. Vrubliausko, kai kuriems žmonėms baigiasi liūdnai vien todėl, kad jie ką nors ištrina. Žmogus, pradėjęs naudotis nauju išmaniuoju telefonu pamato, kiek daug naujų programėlių jo laukia telefone ir dažnai nusprendžia, kad didelės dalies jų jam nereikia ir nereikės, todėl – trina. Bet pradedant šias programėles trinti bei išjunginėti iš nežinojimo galima išjungti sistemos programos, pvz., „Google Play Services“ be kurių ne tik nebeveiks „Google Play“ parduotuvė, bet gali sustoti veikti arba veikti netinkamai kitos programėlės, tarp kurių „Viber“, „WhatsApp“ ir beveik visos „Google“ išleistos programėles: „Gmail“, naujienos, „Google Drive“, žaidimai ir kt.“

 

4. Svarbiausia – neskubėti

 

M. Vrubliauskas pastebi, kad skubos darbą velniai gaudo, todėl: „Dažnai nepatariame naujai iškeptiems telefonų savininkams praleidinėti ar išjunginėti telefone pasirodančius pranešimus. Pavyzdžiui, prieš didelius programinės įrangos atnaujinimus telefone gali pasirodyti perspėjimas, kad gali būti arba bus ištrinti visi duomenys, tad rekomenduojama juos išsisaugoti debesyje ar kitais būdais. To nepadarius vėliau, po atnaujinimo, gali kilti klausimas, kur dingo duomenys. Tad prieš spaudžiant mygtuką „sutinku“, geriau paaukoti kelias minutes ir perskaityti, kas parašyta nei vėliau aukoti pusdienį bandant atitaisyti tai, ko nebuvote numatę.“

 

5. Vienas paspaudimas gali virsti daugiau nei viena problema

 

„Vos pradėjus naudotis naujuoju telefonu, labai svarbu susilaikyti nespaudžiant ant iššokančių reklaminių skydelių, kurie dažni naršant internete. Paspaudus ant jų, beveik garantuotai pataikysite ant jūsų tykančio viruso ar kenkėjiškos programėlės, kuri dažnu atveju atsiųs į telefoną dar daugiau kenkėjiškų programėlių. Verta prisiminti, kad tokios programėlės gali netgi sugadinti naująjį telefoną, pavyzdžiui, priversti jo procesorių nuolat dirbti pilnu pajėgumu ir panašiai. Tas pats pasakytina ir apie visas programėles, kurias siūloma siųstis ne iš „Google Play“ ar „Samsung Store“ parduotuvių, tad geriausia yra ištarti joms NE ir toliau džiaugtis naujuoju telefonu“, – nurodo M. Vrubliauskas.

 

Galiausiai, kaip teigia M. Vrubliauskas, norint sužinoti daugiau apie tai, nuo ko verta pradėti įsigijus naują išmanųjį telefoną, visada galima kreiptis į didžiuosiuose Lietuvos miestuose įsikūrusius „Bitės Profus“, kurie bet kada patars bei atsakys į rūpimus klausimus.

Jūsų patogumui ir geresnei patirčiai svetainėje naudojame slapukus (angl. cookies). Paspaudę SUTINKU arba tęsdami naršymą, Jūs sutinkate, kad slapukai būtų įrašomi. Daugiau informacijos apie slapukus.
Gaukite BITĖS pasiūlymą

Gaukite BITĖS pasiūlymą

+370
Užpildydamas formą sutinku, kad BITĖ susisiektų su manimi dėl šio pasiūlymo ar pateiktų kitus savo prekių ar paslaugų pasiūlymus.
Serverio klaida, pabandykite dar kartą vėliau.

Ačiū

Jūsų duomenys sėkmingai priimti.
Susisieksime su jumis netrukus.