Vilniaus metai su išmania navigacija: nuo efektyvesnių šviesoforų iki tūkstančio pranešimų vairuotojams

2018.
09.06

Vilniaus vairuotojai net ir neįtardami ženkliai prisideda prie to, kad automobiliai sostinės gatvėse riedėtų greičiau, o eismo kliūtys būtų pašalintos sparčiau. Kiek daugiau nei metus sostinės eismo sistemą koordinuojančios SĮ „Susisiekimo paslaugos“ specialistai aktyviai naudojasi išmanios navigacijos „Waze“ duomenimis: jie padėjo efektyviau šalinti susidariusias spūstis, vairuotojams čia daugiau nei tūkstantį kartų skelbta informacija apie eismo sąlygas. 

„Automobilių skaičius Vilniuje nuolat auga, o eismas intensyvėja – darbo dienomis sostinėje važiuoja apie 340 tūkst. automobilių. Analizuoti ir suvaldyti tokius srautus sudėtinga, todėl išmanūs sprendimai, tokie kaip „Waze“, mums yra puikūs pagalbininkai dėl kelių priežasčių. Pirmoji – pati programėlė vairuotojus nukreipia į tas gatves, kuriose fiksuojamos mažesnės spūstys. Antroji – jos surenkami duomenys, kurie tiek patiems vairuotojams, tiek mums suteikia naudingos informacijos apie judėjimą mieste, laikinas kliūtis ar eismo įvykius. Žinoma, eismo srautų fiksavimui ir valdymui „Waze“ programėlę vertiname kaip papildomą informatyvų šaltinį“, – sako SĮ „Susisiekimo paslaugos“ Miesto eismo organizavimo departamento vadovas Aleksej Apanovič.

Pasak jo, su bendrovės „Bitė Lietuva“ pagalba „Susisiekimo paslaugos“ praėjusių metų vasarą prisijungė prie specialios „Waze“ programos „Connected Citizens Program“. Per šį laiką įmonės Eismo valdymo centro operatoriai programėlėje pažymėjo daugiau nei tūkstantį kliūčių: kelio darbų, eismo apribojimų, įvykių, sustojusių automobilių ir panašiai.

Be to, vairuotojų fiksuojami duomenys padeda operatyviau reaguoti į susidariusias situacijas: „Mūsų operatoriai kameromis užfiksavę nestandartinę spūstį ne visada mato jos priežastį arba pasitaiko situacijų, kai spūstys susiformuoja ten, kur kamerų visai nėra. Operatyvi informacija iš „Waze“ ir kitų šaltinių padeda greičiau ir tiksliau nuspręsti, kaip efektyviau į ją reaguoti: įvertiname aplinkybes, kurią šviesoforo reguliavimo programą įjungti, kokią informaciją perduoti į švieslentes.“ 

„Ši programėlė ir įvairių institucijų partnerystės su ja – vienas geriausių šių dienų pavyzdžių, kaip paprastas išmanus sprendimas be didelių pastangų suteikia itin daug naudos. Tą puikiai iliustruoja „Waze“ naudotojų skaičius, kai per pusantrų metų, pradėjus Lietuvos gyventojus aktyviai supažindinti su išmania navigacija, vartotojų skaičius išaugo tris kartus ir siekia kelis šimtus tūkstančių. Vairuotojų nuomone, būtent „Waze“ jiems padeda sutaupyti iki 10 minučių kelionėje”, – sako „Bitės Profas“ Karolis Špiliauskas.

Kaip pastebi K. Špiliauskas, vairuotojai tokie aktyvūs, kad savivaldybėms net nereikia žymėti susidariusių spūsčių: „Tokias kliūtis gatvėse itin operatyviai ir tiksliai sužymi patys vairuotojai ne tik Vilniuje, bet ir kituose didžiuosiuose miestuose. Todėl miestų eismo sistemų koordinatoriai gali susikoncentruoti į kitų problemų fiksavimą ir efektyviau spręsti, kaip optimizuoti miestų eismą.“

„Google“ priklausanti sutelktinių duomenų (angl. crowd-sourcing) principu veikianti išmanioji navigacija „Waze“ realiu laiku rodo situaciją keliuose. Programėlė yra nemokama ir veikia visuose išmaniuosiuose įrenginiuose. Jos naudotojai saugiai, vos keliais paspaudimais gali pranešti apie eismo sąlygas ir kliūtis. Programai apdorojus šią informaciją, vairuotojui pasiūlomas greičiausias maršrutas. „Waze“ mokosi iš vairuotojo įpročių ir tobulina žemėlapius, kurie vėliau pagal tai yra atnaujinami ir „Google Maps“ programėlėje.

Lietuvoje „Bitė“ pradėjo aktyviai populiarinti „Waze“ praėjusių metų pavasarį. Su šio išmanaus sprendimo privalumais bendrovės atstovai supažindino ir įvairias viešojo sektoriaus tarnybas. Pavyzdžiui, Vilniuje „Grinda“ pagal vairuotojų informaciją tvarko duobes miesto gatvėse bei keliuose. Savo veikloje programėlės duomenis naudoja ir Lietuvos automobilių kelių direkcija.

2019.
02.18

„Bitė Lietuvos“ prekės ženklo komunikacijos vadove tapo Ieva Talaikienė

Išmanius sprendimus kuriančios bendrovės „Bitė Lietuva“ prekės ženklo komunikacijai vadovaus Ieva Talaikienė.

Skaityti plačiau
2019.
02.14

Išmanus telefonas Valentino dienos pasimatyme: draugas ar priešas?

Valentino diena dažnai siejama su rožėmis, saldainiais ir romantiškomis vakarienėmis. Tai – žanro klasika. Tačiau ar galioja šiai dienai posakis „nėra tos progos, kuriai netiktų išmanusis telefonas?“ Ar sėdint su savo antrąja puse prie stalo taktiška išsitraukti išmanųjį telefoną? Ką daryti, kad stebinant savo išrinktuosius šios pastangos neatrodytų banalios, o iš tikrųjų nustebintų? „Bitės Profai“ siūlo nurimti, tris kartus įkvėpti ir iškvėpti, o tada atsidaryti savo išmaniuosius telefonus ir pabandyti šias 5 programėles ar idėjas.

Skaityti plačiau
2019.
02.11

Neatpažįstamai keliones ir susisiekimą pakeitusiam „Google Maps“ – jau 14 metų

Prisisekite saugos diržus, nes laukia netikėta kelionė į praeitį, kuri gali lengvai šokiruoti. Ar galėtumėte šiandien įsivaizduoti, kad kažkada ieškoti geriausio maršruto į kitą šalį ar miestą reikėdavo storose, toną sveriančiose žemėlapių knygose? Arba skolintis iš draugų GPS navigaciją ir mokytis ja naudotis? Ar pirmas atostogų dienas kitoje valstybėje, kai nežinai nei kur artimiausia parduotuvė, nei viešbutis. Įsivaizduoti tikriausiai sunku, bet panašiai visi ir gyvenome iki 2005 metų, kai vasario 8 dieną pasaulį išvydo „Google Maps“. Kuo ši paslauga ypatinga? Visų pirma tuo, kad padarė išmanius pasaulio žemėlapius lengvai prieinamus praktiškai kiekvienam, o „Bitės Profai“ šia proga atrinko 5 įdomius faktus apie „Google Maps“.

Skaityti plačiau
2019.
02.08

Pirmoji virtuali „influencerė“ Lietuvoje sako „labas“

Nedidelė šiuolaikinė mįslė: ji sveria 2 gigabaitus, niekada nemiega, nejaučia šalčio ir kitų žmonių nervinei sistemai jautrių dalykų, o ilsisi tik po 4 valandas kas antrą dieną. Kas? Pirmoji virtuali „influencerė“ Lietuvoje Aili! Ji – visame pasaulyje jau nuskambėjusių garsių virtualių „influencerių“ ir modelių Lil Miquela bei Shudu Gram bičiulė. Kaip teigia Aili sukūrusio ir jai savo oficialią socialinio tinklo „Instagram“ paskyrą perleidusio prekės ženklo „Labas“ atstovė, pamažu artėja virtualių „influencerių“ banga, kurie savo „virtualumo“ dėka gali tai, kas kartais sunkiai pavyktų realiems „influenceriams“.  

Skaityti plačiau
Jūsų patogumui ir geresnei patirčiai svetainėje naudojame slapukus (angl. cookies). Paspaudę SUTINKU arba tęsdami naršymą, Jūs sutinkate, kad slapukai būtų įrašomi. Daugiau informacijos apie slapukus.
Gaukite BITĖS pasiūlymą

Gaukite BITĖS pasiūlymą

+370
Užpildydamas formą sutinku, kad BITĖ susisiektų su manimi dėl šio pasiūlymo ar pateiktų kitus savo prekių ar paslaugų pasiūlymus.
Serverio klaida, pabandykite dar kartą vėliau.

Ačiū

Jūsų duomenys sėkmingai priimti.
Susisieksime su jumis netrukus.